La classe dels Cocos, Escoleta Can Cantó (Promoció 2011/2012)

dimecres, 2 de maig del 2012

Estratègies d'intervenció davant infants apegats


Una de les situacions més destacades en la qual he pogut coparticipar en els moments de la vida diària de l’aula, ha estat durant el temps de pati on he pogut observar i fins i tot intervenir davant una situació que m’ha cridat especialment l’atenció. La meva tutora va sortir un moment per esmorzar i jo era l’única figura de referència que en S tenia en aquell moment. Ja m’havia adonat que aquest infant sempre anava al darrera de la tutora i es passava els patis agafat de la seva mà. Aquesta conducta em va estranyar i quan se’n va anar efectivament va fer el mateix amb mi.

Així doncs, vaig aprofitar aquesta situació per posar en pràctica els meus coneixements previs sobre infants apegats per tal d’ajudar-lo a sortir d’aquesta inseguretat que sabia que a la llarga li seria molt perjudicial. El vaig proposar pujar a la caseta de fusta per les escales per tal que es tirés pel tobogan. La meva proposta no li va interessar mica perquè estava més pendent de que tornés la mestra, així que el vaig agafar de la mà per conduir-lo fins on eren les escales amb el propòsit que hi pugés. Jo li vaig agafar la mà des de baix perquè sabés que estava allí recolzant-lo. Des de la boca del tobogan el cridava perquè s’apropés i es llancés, i així ho va fer. Vaig reforçar aquesta conducta amb paraules d’aprovació i vaig notar que havia gaudit d’aquesta sensació així que vam tornar a pujar. No va ser fins a la 4ª o 5ª vegada que el vaig veure preparat per soltar-li la mà. Cada vegada anava una passa més i la següent era allunyar-me una mica de la caseta. Finalment l’infant es va llançar tot sol sense necessitat de que el mirés ni molt menys que li donés la mà. Fins i tot es va tirar boca a baix!! Jo estava molt emocionada perquè havia aconseguit que es desenganxés una mica de la figura de referència per tal que gaudís d’altres emocions com les que estava vivint ara per primera vegada a l’escoleta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada