La classe dels Cocos, Escoleta Can Cantó (Promoció 2011/2012)

divendres, 27 d’abril del 2012

Proposant nous reptes!

Un dels moments més destacats en el qual he pogut cointervenir en la posada en pràctica d’una sessió de psicomotricitat, ha estat el dia d’avui. Quan hem arribat a la sala, els infants han pogut enderrocar la torre de matalassos que la tutora havia muntat. En aquest moment, vaig poder observar que hi havia infants que es quedaven endarrerits i no s’atrevien a tirar-la, així que vaig posar en pràctica aspectes que ens va comentar la tutora del CP de Sant Josep quan vam observar infants de tres anys durant una sessió de psico. Així doncs, vaig agafar un matalàs per tal que l’infant ho pogués enderrocar individualment. Durant la sessió, em vaig encarregar de treure les fotos sobre els moments més significatius del joc que protagonitzaven els infants tractant d'identificar els diferents possibilitats que es poden donar i que tant vam estudiar a una de les assignatures de la carrera.


A més a més, he estat tota l’hora d’un costat a l’altre per tal de disposar-los els materials amb l’objectiu de proposar-los nous reptes i possibilitats de moviment psicomotor que els ajudi a desenvolupar-se i créixer. Algunes d’aquestes propostes, va ser disposar un matalàs en forma de rampa al costat de la piscina de boles i seguit del cuc per tal que a l’entrar arribessin al matalàs que havien de pujar per poder arribar a la piscina. També matalassos perquè fessin equilibri, balancin, arrossegaments, etc. També vaig emprar un matalàs rodó de forma que els infants es fiquessin a dintre d’un en un mentre jo feia com si l’estigués buscant i llavors destapàvem el forat i posàvem cara de sorpresa com si l’acabéssim de trobar. Finalment, vam emprar les pròpies camises dels infants per posar-les al voltant del cap a mode de mocador per tal que juguessin a disfressar-se i potenciar així el seu joc simbòlic. Per tant, la proposta de millora que he d'aportar, és que entre les diferents mestres i els pares dels infants, portessin algunes teles per tal d'afavorir i desenvolupar les propostes de joc simbòlic dels infants. A continuació teniu algunes imatges de les propostes més significatives del propi joc dels infants i que vaig saber identificar aplicant els coneixements teòrics previs:

Jocs d'equilibri i conquesta



Jocs de simetria amb el mirall


Joc simbòlic de disfresses


Jocs d'amagar-se i trobar-se


Jocs d'arrossegaments i salts



Temps de descans en zones d'epais-niu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada