La classe dels Cocos, Escoleta Can Cantó (Promoció 2011/2012)

dimarts, 20 de març del 2012

Intervenint i dirigint diverses propostes del dia

El dia d’avui ha estat una jornada molt intensa i alhora plena de noves emocions per a mi, ja que degut a l’aproximació de final de curs la meva tutora ha hagut de començar a preparar els informes dels infants. És per això, que avui he estat jo l’encarregada de dirigir i intervenir com a principal figura de referència del infants de la meva aula, ja que la xica que ha estat amb jo, Lara, s’acaba d’incorporar a l’escoleta i encara no coneix les rutines que seguim. Per tant, gràcies a aquest fet, he pogut viure una situació privilegiada en la qual he pogut “tutoritzar” al grup d’infants en les diverses activitats que teníem previstes, així com dirigir-los i acompanyar-los en els hàbits i rutines que havíem de seguir.

Una d'aquestes rutines, ha estat la higiene bucal. Després de repartir d’un en un el raspall de cada infant, els he demanat on era la boca, la llengua, les dents (amb la qual cosa a més a més treballaven les parts del cos - tema que estem donant actualment- ), i per què servien cadascuna, tractant de relacionar-lo amb algun aspecte que els cridés l’atenció, alhora que els mostrava amb el meu propi raspall com havien de fer els moviments perquè ho imitessin. Per últim la llengua també era important rentar-la així que vaig aprofitar la cançó de la granota que treu la llengua perquè ho fessin amb més gust. També els vaig explicar la importància de rentar-nos les dents després de cada menjar per tenir la boca sana. Aquí teniu una imatge del moment:



Per últim, he portat a terme una activitat relacionada amb el pes i la mida per tal de comparar quant havien crescuts des del passat trimestre. Aquí teniu dues imatges del moment de comprovació del pes i la mida:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada