La classe dels Cocos, Escoleta Can Cantó (Promoció 2011/2012)

dimarts, 21 de febrer del 2012

El meu primer canvi de bolquer!

Un dels moments més destacats en el qual he col·laborat i participat activament en la vida diària de d’aula, ha estat durant el temps d’higiene. Tot i ser el segon dia, agafo la iniciativa i li proposo a la mestra fer un canvi de bolquers tota sola. És la primera vegada que canvio un amb la qual cosa estic una mica nerviosa i no sé ben bé com sortirà, però estic animada i ho afronto amb una actitud positiva. L’afortunat serà en M. que per sort és un nen molt tranquil i que pesa molt poquet, la qual cosa em facilita molt aquesta nova aventura. Abans que pugés per les escales de fusta que tenen per facilitar-nos la tasca i per afavorir la seva autonomia, vaig agafar les seves toallites i un bolquer, i em vaig posar els guants. Llavors li vaig donar la ma per ajudar-lo a pujar i el vaig tombar. La veritat és que es va portar molt bé i en tot moment va contribuir per facilitar-me la tasca. Llavors vaig recordar aspectes que havia treballat sobre el canvi de bolquer en un treball que vaig fer per a l’assignatura d’Estratègies d’Intervenció II. Aquest coneixements previs van ser de gran ajuda, i els vaig posar en pràctica. Segons Loczy, aquest és un moment molt important en el qual es creen els vincles d’afecció entre l’infant i l’adult. És per això, que la importància de parlar a l’infant, anar posant paraules a allò que fan, avisar-lo quan els moguem, etc. son aspectes que s’han de tenir en compte i que jo vaig aplicar amb la meva pràctica. Finalment, quan va estar canviat el vaig ser pessigolles a la panxa mentre ell reia alegrement. Va ser un moment realment especial. A continuació teniu algunes imatges del moment:

Fent el canvi de bolquer



Establint llaços afectius

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada